De vraag naar (jong) gebruikte auto’s is momenteel ongekend hoog. Doordat de fabrieken van de grote automerken en hun toeleveranciers vanwege corona en de oorlog in Oekraïne (deels) stil liggen of hebben stilgelegen zijn er enorme tekorten aan chips en allerlei onderdelen. Veel auto’s zijn nieuw überhaupt niet eens meer te bestellen of hebben extreem lange levertijden tot wel meer dan een jaar. Hierdoor is er ook een gebrek aan jong gebruikte auto’s ontstaan. Dit stuwt de vraag naar gebruikte auto’s in vrijwel alle prijsklassen. Veel auto’s worden daardoor binnen een paar dagen al verkocht. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij u daarom bij interesse niet te lang te wachten met uw aankoopbeslissing.
CO2-uitstoot: De verkoper van deze auto heeft een CO2-uitstoot van 130 g/km gespecificeerd in zijn advertentie. Hierop hebben wij onze BPM berekening gebaseerd. Het kan voorkomen dat de verkoper een foutieve uitstoot heeft opgegeven waardoor de BPM hoger of lager uitvalt. Wanneer u gebruik maakt van onze dienst voor aankoopafwikkeling zullen wij dit te allen tijde voor u verifiëren alvorens er iets wordt vastgelegd.
LET OP: Deze auto heeft een eerste toelating van 1 juli 2020 of later. Vanaf 1 juli 2020 mag de BPM alleen nog maar berekend worden aan de hand van de gecombineerde CO2-uitstoot van de WLTP meetmethode. Voor 1 juli 2020 mocht met oudere NEDC meetmethode worden gerekend. Helaas komt het nog vaak voor dat de Duitse verkoper adverteert met de CO2-uitstoot van de vaak lagere en oudere NEDC meetmethode terwijl de WLTP methode zou moeten worden gehanteerd. Dit resulteert in enkele gevallen tot een onjuiste online calculatie van de rest-BPM. Vraag ons daarom altijd om een definitieve berekening zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.