Wat is een van de eerste vragen die mensen stellen bij de autodealer? Hoe snel is hij! En dat de Alpina B7 snel is, is een feit. Sneller dan de BMW M760Li. Van 0-naar-100-tijd in 3,6 seconden. Dat is even snel als de Audi R8 5.2 V10 RWD, en de MERCEDES GT C AMG ROADSTER.
Er is geen enkele top limousine die in de buurt komt van de brute kracht die je in de Alpina B7 vindt. Deze Alpina B7 is de snelste BMW ooit! Dit mag gezegd worden. Alpina is namelijk een merk (en geen tuner). Zij perfectioneren de details van de geprezen BMW 7-serie.
Onder de motorkap van de Alpina B7 vind je geen V12, maar de bekende V8 benzinemotor. De motor levert iets meer vermogen dan in de B5 en B6 Biturbo (608 pk tegenover 600 pk), maar de koppel van 800 Nm bleef gelijk.
Je vraagt je misschien af hoe de Alpina B7 dan sneller kan zijn, terwijl de auto 4 cilinders mist. Het geheim van de Duitsers zit hem in het feit dat de 4,4-liter V8 ondersteund wordt door twee turbo's
Wat cijfers op een rij: 608 pk en 800 Nm koppel. Een gewone BMW heeft een begrenzer. Maar de Duitsers bij Alpina geven daar geen gehoor aan. De Alpina B7 trekt door tot hij zijn piek heeft bereikt. En deze piek ligt op de 330 km/u. Met een gewicht van 2.110 kg is de auto alles behalve licht. En toch ga je van 0-naar-100-tijd in 3,6 seconden. Je zou bijna denken dat je de toplimousine van Duitsland kunt gebruiken voor de racesport!
Alpina heeft de 7-serie niet alleen onder de motorkap aangepast. De koets heeft een bumperwerk gekregen dat net even iets sportiever is. Achter vind je vier uitlaatmonden, en onder de auto zijn de bekende twintigspaaks Alpina-wielen gemonteerd. Precies wat je kunt verwachten van Alpina. De grote neusgaten wel zijn nog steeds aanwezig. Daarnaast is deze Alpina B7 naar JD Customs gebracht om een wrap op de motorkap aan te brengen. De puntjes op de i!
Zodra je in de auto stapt krijg je een surrealistische ervaring. Het is een en al stilte en luxe in de Alpina B7. De klokkenwinkel heeft bijvoorbeeld traditiegetrouw een blauwe achtergrond. De Alpina B7 is aangekleed met speciaal leer, een Alpina-stuur en een genummerde plaque met daarop het serienummer van de auto. Alpina borduurt voort op de details, waar BMW gestopt is met het perfectioneren van hun 7-serie.
Deze Alpina B7 heeft een nieuwprijs vanaf € 242.000. Nieuw is hij niet op de Nederlandse markt te verkrijgen. Het is daarom een unieke auto om te bezitten. Op de Nederlandse markt is er op het moment van schrijven slechts een model uit 2015 beschikbaar. Dit model staat te koop voor € 69.950. Wil je het nieuwste model hebben? Dan kun je deze importeren vanaf € 107.500. De Alpina B7 komt uit 2020 en heeft 11.244 km gereden. Je bespaart dus € 47.700. Genoeg om nog een tweede BMW 7-serie erbij te kopen!
Klik op deze link om jouw Alpina B7 te vinden >>>